Siz de bu aralar dünyaya neden geldiğiniz ve yaşamdaki amacınızın ne olduğu konusunda düşünmeye başladıysanız okumanız gereken kitap..

22:13:00 Merve Sevim 2 Yorum

Ferrari’sini Satan Bilge, çok başarılı ve zengin bir avukatın hayatının değişmesini anlatıyor. Julian Mantle çok başarılı, her davaya büyük hırsla tutunan, çok ünlü ve zengin bir avukattır. Kitabın adı ise bu başarılı avukatın kırmızı bir Ferrasi’nin olmasından geliyor. Ancak Julian Mantle işini yapması için artık yaşlanmaya başladığı sıralarda mahkeme salonunun ortasında kalp krizi geçirir ve artık çok sevdiği işine veda etme zamanının geldiğini anlar. Böylece ortadan kaybolur. Ferrari’sini bile satar. 3 sene sonra birden çıkagelir ve onu görenler çok şaşırır. Çünkü yorgunluktan çökmüş ve sağlığı kötüye giden bu adam neredeyse 30 yaşındaki birisi kadar sağlıklı ve gençleşmiş olarak geri döner. Kitap Julian Mantle’ın nasıl bu hale geldiğini anlatıyor.
Robin Sharma, Ferrari’sini Satan Bilge’yi konuşma havasında yazmış. Bu da kitabın sizi sıkmamasını sağlıyor. John karakterinin gözünden anlatılan kitapta, siz John oluyorsunuz. Yani bilgilendirilmeye, öğrenmeye aç ve bir o kadar hevesli kişi. Sohbet havasında yaşamın sırlarını öğreniyor ve John gibi siz de bunları yapacağınıza o sırada söz veriyorsunuz. Robin Sharma‘nın bu anlatım şekli, kitabın samimi bir havada ve anlaşılır olmasını sağlamış.

2 yorum:

  1. Merve! malum hikaye topluluğu olmuş vakaa olabilecek kurgu hazinesin adı (Roman),nekadar gerçeklerden uzaklaşırasan yazdıklarınla,o kadar ilgisini çekiyor okurların, Alm. STG Üni.de iken Kitap satılan marketlere giderdim,genelde yalnız olurdum.kolay dostluk kuramayan bir yapım var,
    Etüt harici zamanlarımda,roman türü bişeyler yazmaya başlamıştım her gün iki sayfa yazmayı kafama koydum.Konusu barda Başına kuşun isabet eden kişinin komaya girdikten sonra yaşam ile ölüm arasında beyninde ki dünyada yaşamışlıkları. Adına da "cehenneme yolculuk" koymuştum yazdığım ön karalamalarım da; öyle olasılık dışı kugularım olmuştu ki,yazdıklarımdan etkilenip korkmaya başlamıştım, sonrasında devamını getiremedim vaz geçtim.
    Bu yüzden yaşamın sırları -sıfatı- bana uyduruk geliyor,İnsan olabilmenin sırrı,Uzun yaşamanın bilimsel deneyleri havsasındakileri evette,ya sonrası..insanları dolaylı yollardan suistimal etmek için projeler üremek sırmıdır? allah aşkına...
    Bu yüzden okuyacağım romanın ismi yazarı beni ilgilendirmiyor,içeriğine bakıyorum yaşamdaki gerçekçilik olgularını irdeliyorum kitabın, sonra satın alıyorum...Bu da ne derece doğru bilemiyorum ama prensibim bu,"Kırmızı Pazartesi"yi dahi hediye etseler içeriğini okumadan kabul edemem .Yani gerceğe çok yakın yazım uslübu olması lazım.
    Paylaşımın için tşk.ederim. Ben ferrari yerine motorsiklete binmeyi tercih ederim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı bayramda dayım tavsiye etti bana.. ama daha öncesinde de çok duymuştum. en başta ismi farklı gelmişti .. evet tabi ki bir kitabı alacağımız zaman sadece kitabın adına veya kapağının güzelliğine bakmıyoruz.. hele de kitaplardan hoşlanan biri isek satın almadan önce baya bir soruşturuyoruz :) benim hiç ferrarim olmadı.. olmasını da istemezdim açıkçası.çünkü ben de gereksiz şeylerden uçukluklardan hoşlanmam , küçük şeylerle yetinmeyi bilirim:)

    YanıtlaSil

sizi sevi_yorum :)