Öğrenciye yarı yıl tatilinde UMRE

15:30:00 Merve Sevim 0 Yorum

Diyanet İşleri Başkanlığı, yarıyıl tatilinde ilköğretim ve lise öğrencileri için 10 günlük özel umre programı hazırlamış. ülke genelinde öğrencilerin bilgi, görgü ve deneyimlerinin artırılması ve pekiştirilmesine katkıda bulunmak, kutsal topraklarda bulunan ve İslam tarihi açısından önem arz eden mekanların ziyaret edilmesini sağlamak amacıyla öğretmenleri nezaretinde öğrenciler için özel umre turu planlandığı belirtilmiş.
Yarıyıl tatili dönemindeki program 5 gün Mekke, 5 gün Medine’de konaklayacak şekilde 10 günlük olarak tasarlanmış.Öğrenciler için 2 kişilik oda 795 Euro, 3 kişilik oda 760 Euro, öğretmenler için 2 kişilik oda 875 Euro, 3 kişilik oda 850 Euro olarak belirlenen umre ücretlerinin 13 Ocak’a kadar ilgili banka hesaplarına yatırılması, başvuruların il ve ilçe müftülüklerine yapılabileceği belirtilmiş.
 Böyle bir uygulama ilk kez oluyor değil mi,  şaşırdım görünce biraz da kıskandım :) üniversiteleri de içine alsaydı bu uygulama keşke.. şaşırdım dedim çünkü bizim ülkemiz garip bir ülke :S
%99u Müslüman bir ülkede eğitim-öğretim ve din aynı cümlede kullanılsa bile olay oluyor..
Her müslüman çocuğun ilim bilim öğrenirken inandığı dini de öğrenmesi gerekmez mi, elbette gerekir.
Nasıl ki tarih dersinde Osmanlı Devletini işledikten sonra çocukları Topkapı'ya ziyarete götürüp, dersle ilgili bir etkinlik yapılabiliyorsa, Kutsal topraklara da götürüp gezdirmek normal geliyo bana..
Bu olayı da kullanıp, eşeltirecek olanları şimdiden duyuyor gibi olsam da çok güzel bir uygulama diye düşünüyorum, yeniliklere açık olmak gerekir.. inş her sene tekrarlanır, fiyatları da düşürülür hatta...

0 yorum:

sizi sevi_yorum :)