Dünya akıl sağlığı günümüz kutlu olsun!

10:18:00 Merve Sevim 3 Yorum


Bugün günlerden "dünya akıl sağlığı" günüymüş sevgili arkadaşlar.Bilmiyorum bu güzel günü kutlamak mı istiyor komşularımız dün gece bir hayli kavgalı kıyametli geçti..Çocuğunu çileden çıkaran mı dersiniz, karısını azarlayan mı.. bu sabah da dükkandakiler kavga ediyordu, sabah sabah gerdiler beni de !
ben bu kadar fazla olduğunu bilmiyordum ama dünyada 4 kişiden birisi ömrünün bir döneminde ruhsal sorunlar yaşarmış, bazıları bunun üstesinden gelir bazıları gelemezmiş :S
eskiden her mahallenin bir delisi vardı, şimdi alan küçülmüş sanırım her sınıfın, her iş yerinin, her ailenin bir delisi var ne yazık ki.. deliden kastım geri zekalı değil, normalin üstünde seyredenlerden bahsediyorum.
Peki ülkece ne kadar aklımız başımızda, bunu da tartışmak gerekir.En üst kişimizden tutun en küçük çocuklara kadar akıl sağlığı bozulmuş , depresyon , bunalım yaşayan , yaşasa da bunu anlamayan bir toplum haline geldik. az uz değil yaklaşık 25 milyonun akıl sağlığı tehlikedeyken , bizim ana haberlerimiz, gazetelerimiz neden bu kadar dolu dolu anlayabiliriz sanırım.
Bu yaz neredeyse her gün bir koca karısını bıçaklıyordu. Kimi kadın kurtuluyor, kimisi 9-15 bıçak yarasına nasıl dayansınla hayata veda ediyordu.Bakıyorsun bir kaç sene olmuş evleneli, düğün hazırlığı yapmış, yıllardır beklediği o güzel gün gelmiş sevdiğiyle veya evlenince sevebileceğini umduğu insanla bir çatı altına girmiş. E benim aklı selim abicim bu kadın ne yapmış olabilir de 9 yerinden bıçaklanmayı hak edebilir ! çocuklarının gözü önünde acı çekerek ölmeyi hangi anne ister! Aklın başında değilse EVLENME! afedersin git duvarlara tırman ama EVLENME! ya da git tedavi ol, aklını başına al, olmadı git sinirlerini aldır öyle evlen. çok hassas bi konuda fazla yorum yapmak istemiyorum ama devlet bu zalim kocalardan birini milletin içinde assa daha kimse karısına bu eziyetle işkence etmez! 3 ay içeri alıp sonra serbest bıraktığında karısını bir o kadar daha dövüp, bıçaklayan öldüren adamlara göz yuman devlet devlet değildir! 

3 yorum:

  1. o kadar güzel bir yazı olmuş ki ama sadece hak verebiliyoruz keşke daha çok şey yapabilsek hepmizin öfkesi siniri vardır elbet ama küçükçük sinirlenmeleer bazen büyük şeyler doğuruyor keşke beden sağlığımız kadar ruh sağlığımıza da dikkat etsek yazı ve hatırlatma için çok sağol

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim canım..konu kadına şiddet olunca hassasiyet göstermemek elde değil ..

    YanıtlaSil
  3. kadına şiddet konusunda sana katılıyorum.hepimizin destek olması gerekirken bazılarımız nedense sessiz kalıyor.Bana dokunmayan yılan bin yaşasın hesabı...üzücü...

    hepsisatista.blogspot.com

    YanıtlaSil

sizi sevi_yorum :)