2012 Dünyanın En Güçlü Kadını

18:32:00 Merve Sevim 5 Yorum

Dünyanın En Güçlü 100 Kadını Listesi ( The World's 100 Most Powerful Women)


Forbes dergisi tarafından, 2004 yılından beri hazırlanmakta olan bu liste hazırlanırken medyada görünürlük, siyaset ve ekonomiyi yönlendirme gibi ölçütler göz önüne alınıyor.

Almanya Başbakanı Angela Merkel, listede 1. sırayı alırken, ABD Dışişleri Bakanı Hillary Clinton ise listede 2. sıraya oturdu. Medyadan iş dünyasına, eğlence sektöründen sivil toplum kuruluşlara pek çok farklı alanda görev yapan kadınlardan seçilen 100 kişiden biri de 93. sıradaki Güler Sabancı.

* Siyasetçi insanların belli yüz hatlarına sahip olduklarını okumuştum :) tabi hepsine genellememek lazım ama Merkel ile Sabancı birbirine benzemiyor mu sizce ?
ince dudaklar, geniş alın, dar kısa kaşlar.. ülkemizden birinin bu listede yer alması gurur verici keşke sayısı daha fazla olabilse tabi..
Güler Sabancı'yı tebrik ediyoruz :) kendi çapımızda yolundan gitmemiz gerektiğini de düşünüyorum.

 İşte listedeki ilk 15 isim: 

1-Angela Merkel
2-Hillary Clinton
3-Dilma Rousseff
4-Melinda Gates
5-Jill Abramson
6-Sonia Gandhi
7-Michelle Obama
8-Christine Lagarde
9-Janet Napolitano
10-Sheryl Sandberg
11-Oprah Winfrey
12-Indra Nooyi
13-Irene Rosenfeld
14-Lady Gaga
15-Virginia Rometty

 Listenin çoğu ABD'den isimlerden oluşurken, listeye giren ünlüler arasında;
 Oprah Winfrey, Lady Gaga, Beyonce Knowles, Jennifer Lopez, Shakira, ve Angelina Jolie yer aldı.  

5 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler. Güler Sabancının ilk 100 kişi arasında olması gurur verici gerçekten. Kadınlarımızın evdeki sorumlulukları azalırsa bu isimlerin artacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle katılıyorum, dünyanın en iyi ev hanımları, anneleri listesi yapılsa ilk 100 bizden çıkar zaten :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar merve,iadei ziyarete geldim veee çok güzel bir konuyla karşılandım:)Angela Merkel şu dünyada sevemediğim insanalar kategorisinde,amaaa Güler Sabancı gerçekten özel kadınlardan. Biz Türk kadınlarının gurur kaynağı diye düşünüyorum:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. hoş geldin pembe makara :)
    gurur duymak konusunda şüphe yok diye düşünüyorum, haklısın..

    YanıtlaSil

sizi sevi_yorum :)