empati kurun!

17:27:00 Merve Sevim 18 Yorum


Tolstoy der ki; insan acı duyabiliyorsa canlıdır, başkasının acısını duyabiliyorsa insandır...

bugün 18 mart..
çanakkale videoları izleyerek başladım bugüne..
o günleri kafamda canlandırıp binlerce kez şükür ettim..
bugünleri bize hediye eden o güzel yürekli şehitlerimizi andım..
çanakkaleye hiç gittiniz mi?
toprağa basmaya utanıyorsunuz desem..
yavaş yavaş yürümeye çalışmıştım hatırlıyorum..
her karışı şehit kanı, şehit bedeni dolu çünkü..
toprağın kokusu buram buram, gülmeye utanıyorsunuz desem..
o dönemlere gitmiş gibi hissediyorsunuz, ben orda olsam napardım diyorsunuz..
sonra günümüze dönüp haberlere bakıyorsunuz,
her an patlamaya hazır bombalara karşı sizi uyarıyorlar..
kalabalık yerlerden uzak durun, haftasonu dışarı çıkmayın, dikkatli olun!
durakta veya yoldan geçerken, işe giderken ya da eve giderken..
her an ölebilirsiniz diyorlar..
kendileri zırhlı araçlarla koca binalarında korunurken halka dönüp dikkatli olun diyorlar..
neye karşı dikkatli olalım?
nereden geleceği belli olan tehlikelere karşı dikkatli olunur..
böyle kanı bozukların yapacağı patlamalara karşı dikkatli olmak mümkün  mü?
mümkünse sen çık sokağa tek başına dikkatli yürü o zaman!
dua ediyorum, kimsenin evine ocağına ateş düşmesin,
kimsenin çoluk çocuğuna zarar gelmesin ,
annelerin ciğerleri parçalanmasın,
evlatlarını toprağa vermesinler,
yeter...




18 yorum:

  1. Çanakkale'ye oratokulda iken gitmiştim. MTTB 'nin organize ettiği bir şehitlik gezisiydi. Çok heyecanlanmı=ştım. O heyecanı hala muhafaza ederim içimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okul gezisi ile gitmiştim, bence her okulun gitmesi gereken ilk yer burası olmalı..

      Sil
  2. Yazınızı ilgi ve beğeniyle okudum. Sizi de benim blogumdaki ürünlerimi okumaya davet ediyorum. Dost selamlar.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum, hoşgeldiniz..

      Sil
  3. Ben de Çanakkale Şehitliği'nde gezerken aynı şeyleri hissetmiştim. Tüylerim diken diken dolaşmıştım. Bence herkesin en az bir kez oraya gitmesi gerek. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum, teşekkürler ..

      Sil
  4. Gitmedim ama bu anlatıma bayıldım ... Ve amin inşallah ; Allah a emanet..
    Huzurlu ve umut dolu günlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hissetirebildiysem ne mutlu bana, inşallah en kısa zamanda gidersin..

      Sil
  5. Çanakkaleye gittiğimde siperlerin içine girdiğimde çok ağlamıştım. Güzel günler görelim inşallah yeterince sızladı atalarımızın kemikleri:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım, ben de en çok orda etkilenmiştim..

      Sil
  6. İnsanın her gördüğünde, içini titreten topraklar.. Nur içinde yatsınlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, Allah hepsine rahmet eylesin..

      Sil
  7. Ne yüce insanlardır onlar ki hala o tepeler, dağlar ruhlarının ağırlığını taşır hepsinin de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum .. keşke o dağlar kadar bizler de taşısak o yükü..

      Sil
  8. Bu konuya değinmeniz güzel olmuş hızlı unutan bir toplum haline geldik. Atalarımızın mirasını geleceğe taşımak bize düşüyor. Saygılar.
    hayatarasicay.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize ve çocuklarımıza düşüyor.. bu yüzden ziyaret etmemiz gerekiyor işte.. saygılar..

      Sil
  9. Korkunun ecele faydası olmaz. Zırhlı araçlarla da dolaşılsa ecel geldi mi zaman, mekan, koruma beklemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki ecele hepimiz inanıyoruz, savaş hali, savaş psikolojisi bambaşka tabi..

      Sil

sizi sevi_yorum :)